• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 دی 1399
کد مطلب : 120505
+
-

خبر- بررسی سناریوهای منبع انتشار بوی نامطبوع

سناریوهای تشخیص منبع انتشار بوی نامطبوع شهر تهران بررسی می‌شود. نشست تخصصی بررسی سناریوهای محتمل بوی نامطبوع شهر تهران با حضور مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب تهران، دبیر کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت خاکریز آب برگزار شد.
به گزارش همشهری، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست گفت:‌ «ارتباط بین نقاط انفصال فاضلاب شهری با بوی نامطبوع تهران به‌عنوان یکی از سناریوها همواره مطرح است، بنابراین این مسئله نیز نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر با همکاری سازمان‌های متولی است.» شینا انصاری ادامه داد: «در سطح شهر برخی کانون‌های مولد بو وجود دارد که در زمان اینورژن یا آلودگی هوا، شدت بوی آنها بیشتر شده و به استشمام می‌رسد. این کانون‌ها نیز باید شناسایی شده و با هم‌اندیشی سایر سازمان‌ها راهکارهای موضعی برای آنها ارائه شود.» او عنوان کرد: «همچنین شهرداری تهران علاوه بر در اختیار داشتن سامانه۱۳۷، اقدام به تشکیل کارگروه‌های تخصصی کارشناسی در سطح مناطق ۲۲گانه و تهیه کاربرگ آنالیز شناسایی بوی نامطبوع جهت استفاده آنها به‌منظور بررسی کانون اصلی بوی نامطبوع شهر تهران کرده است.» 
همچنین محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست تهران در گفت‌وگو با برنا درباره بوی نامطبوع تهران گفت:‌ «این بوی بد زمانی در تهران به مشام می‌رسد که وزش باد از جنوب به شمال و با سرعت ملایم است که همزمان هوای تهران یک رطوبتی نیز دارد. این نشان می‌دهد که کانون این بو در جنوب تهران است. کانون‌های جنوب تهران که مسیر فرودگاه امام‌خمینی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد شامل مراکز دفن پسماند، دامداری‌ها و فاضلاب‌های جنوب شهر است. ما در این حوزه با عدم‌قطعیت مواجه هستیم. از یک روش معکوس استفاده کردیم؛ بدین‌ترتیب که به هر کانونی که احتمال می‌دادیم منشأ باشد دستوراتی داده شد تا آلودگی کمتر شود.» او ادامه داد: «در اسلامشهر و بهارستان شبکه جمع‌آوری فاضلاب نداریم و شرکت آب و فاضلاب در این مناطق پای کار آمده و در حال تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر آن را کامل کنند. برای بهارستان نیز احداث آغاز شده و شهرستان رباط کریم هم پیشرفت خوبی دارد.»

بازگشایی جمعه‌بازار «پروانه» در اراضی عباس‌آباد
«جمعه‌بازار پروانه» با انتقال به اراضی عباس‌آباد تهران از فردا فعالیت خود را از سر می‌گیرد. به گزارش ایسنا، جمعه‌بازار پروانه محلی برای عرضه تولیدات هنری، صنایع‌دستی و آثار آنتیک بود که تا پیش از همه‌گیری کرونا در پارکینگ طبقاتی پاساژ پروانه، واقع در خیابان جمهوری برقرار بود و با تبلیغات مردمی، این اواخر به پاتوق گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده بود. اما با تعطیلی این مرکز، زمزمه‌های انتقال آن به جای دیگر به بهانه ایمن‌سازی ساختمان پروانه شنیده شد. قرار است جمعه این هفته، ۱۲دی‌ماه بازارچه یک پیش‌گشایش داشته باشد و جمعه، ۱۹دی‌ماه با حضور مسئولان رسما افتتاح شود. خبر انتقال هنرمندان جمعه‌بازار به اراضی عباس‌آباد حدود 2‌ماه پیش داده شد اما تا الان خبری نشده بود. البته جمعه‌بازار پروانه قرار بود در آبان‌ماه امسال افتتاح شود که بنا به بخشنامه و اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی تجمعات به‌تعویق افتاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید